Firmaların İmajını Belirleyen Sosyal Sorumluluk Projeleri

Dijital Reklam Ajansında markaların adını duyurmaları noktasında ortaya çıkan faaliyetlerden bir tanesi de sosyal sorumluluk projeleridir. Diğer tanıtım faaliyetleri kadar bu projeler içinde de yer almaları gerektiği ifade edilmektedir. Hedef kitlelerini geliştirmek için var olan toplumsal sorunlarla haşır neşir olmaları gerektiği belirtilmektedir. Genel olarak sosyal medyadan bu çizgilerini göstererek, daha da aktif bir işleyiş içinde olmaya da başlayacaklardır. Sorunlara bakış açıları da etkili bir tanıtım unsuru olarak görülebilecek ve global anlamda da erişilebilirliği kolaylaştıran bir etken olarak sayılabilecektir. Markaların bilinmesi konusunda sosyal sorumluluk detayı da önem arz eden bir husus olarak da adlandırılabilecek türdedir.

Özellikle sosyal medyanın kullanımının aktif hale gelmesiyle birlikte küçük bir sorunun bile daha geniş kitlelere erişim durumu söz konusu oldu. Daha da dikkat çeken bu problemlere odaklı hareket eden Reklam Ajansı da rakiplerine karşı bir adım önde olabiliyor. Video ve reklamların da her bir marka bünyesinde bu şekilde işlenmesi; hizmet alanını geliştirmesine katkı sağlıyor. Öte yandan müşterilerin kriterlerini belirleme konusunda da önemli bir etmen olarak sayılabiliyor. Etkili bir pazarlama stratejisi olan sosyal sorumluluk faaliyetleri öte yandan nüfusa bağlı sonuçları elde etmede de ön planda yer alıyor. Markaların olaylara bağlı olarak hareket etmesi sonrasında da belli kitlelere hitap etmekle sınırlı kalmayarak, daha da kapsamlı bir müşteri portföyüne sahip olabilmeleri gündeme geliyor.

Önceki dönemlerde var olan sanatsal ya da medyatik projelerle problemler hakkında bilgi sahibi olmak söz konusuydu. Ancak sosyal medyanın gelişimiyle beraber anlık olarak bu haberler hakkında verileri toplamak gündeme gelebiliyor. Aynı zamanda da sosyal medya yardımıyla tepkileri iletebilmek profil sahiplerini gerçekleştirebileceği bir yöntem olarak sayılabiliyor. Bu profilleri barındıran markalar da aynı tip yolu izleyerek; bir nevi sosyal medya sorumluluk projeleri içinde kendilerine yer bulabiliyorlar. Tek bir metin ya da medya öğeleriyle bu denli bir reklam ile tanıtım faaliyeti içinde olabiliyorlar. Dile getirdikleri problemler hizmetlerine daha fazla kullanıcının odaklanması konusunda da önemli bir seviyede yer alıyor.