Programatik Reklamcılık Nedir?

Teknolojinin reklam faaliyetleri içine dahil olmasıyla birlikte dijital reklam adı verilen bir olgu meydana geldi. Bununla birlikte Dijital Reklam Ajansı kavramı ile bütünleşmiş işletmelerde teknolojiye adapte olmaya hazır. Teknolojinin gelişimiyle ortaya çıkan tüm olanaklardan faydalanmak isteyenlerin analiz sürecini atlatması sonrasında da reklamcılık faaliyetlerini öne çıkarması durumu kendini gösterdi. Medya ile beraber reklam faaliyetlerinin yetersiz kaldığı bu zaman diliminde farklı web sitelerinden ya da sosyal medya platformlarından daha da aktif bir tanıtım faaliyetinden yararlanmak da mümkün olmaya başladı. Programatik reklamcılık adı altında var olan bu işleyişte makinelerin daha da etkin bir tanıtım sürecine girmeleri söz konusu olmaktadır. Geleneksel yöntemler yerine bu dijital reklamların tercih edilmesi de giderek gelişme gösteren bir sektör olmasını sağlamaktadır.

Programatik reklamcılık işlemleri genel olarak yapay zeka teknolojileri tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu teknoloji sayesinde elde edilen verilerin rapor hale getirilmesi sonrasında da reklam ajansının izleyeceği yol belirlenecektir. Bu sayede de yapılacak olan tanıtım ve pazarlama stratejilerinin daha da hızlı ve kesin bir şekilde gerçekleştirilmesi söz konusu olacaktır. Ürün ve hizmetlerin daha fazla satın alınması konusunda etkili bir gelişim olmaktadır. Reklamın genel itibarıyla dijital ortamlar odaklı olarak gerçekleştirilmesini sağlamaktadır. Daha garantici bir biçimde reklam analizlerinin yapılmasını sağlamak adına bu işleyiş devreye girebilmektedir. Bu sayede de herhangi bir ürün ya da hizmete dayalı en uygun bilgilerin sağlanması aşamasında da yeterli kriterleri içerebilecek düzeydedir.

Programatik Reklamcılığın Avantajları

Geleneksel yolların yerine dijital reklamcılığın tercih edilmesi birçok getirisi olacak olan bir konudur.

  • Web siteleri sayesinde kurulan pazarlarla ürünü satın alacak olan kişileri aracısız buluşturmaktadır.
  • Birden çok alanda reklam verme imkanı ortaya koyar.
  • Müşterilerle doğrudan ve daha aktif bir iletişim imkanı sunar.
  • Kişiye özel reklamların verilmesinde önemlidir.
  • Müşterilere marka hakkında veriler sunarak, güvenli alışveriş imkanı yaratılır.
  • Sahte reklamlardan markaların kurtarılmasını sağlar.
  • Güvenilir reklam öğelerini içinde barındıran bir işleyişe sahiptir.
  • Potansiyel müşterilere daha kolay bir erişim sağlamaktadır.
  • Alışveriş konusunda tasarruf sağlayarak, bu süreci en aza indirgeyen faaliyet olarak bilinir.