Gizli Pazarlama (Stealth Marketing) Nedir

Gizli Pazarlama günümüzde tüketicilerin farkında olmadan tükettiğimiz reklam ve ürün pazarlama faaliyetleridir. Ürün ve hizmet tüketiciye satılmadan önce karışıklık yaratılır. Bireyde oluşacak farklı düşünceleri eyleme geçirecek bir takım ürüne ulaşmayı ve almayı tetikleyecek bilgi birikimi gizlice aktarılır. Bunun sonucu olarak tüketiciler yayınlanmış reklamlara daha olumlu bakarak bir aşina kazanmaktadır.

Son zamanlarda bir reklam ile karşılaşmamış olma ihtimalinizi düşünemiyorum. Peki Neden bazı reklamlara daha fazla ilgi duyarız hiç düşündünüz mü? Bir marka veya ürünün reklamı yayına alınmadan öncesinde gizli pazarlama sayesinde ürünlerini siz farkında olmadan pazarlıyor olabileceğini hiç düşündünüz mü? 

Gizli Pazarlama (Stealth Marketing) Ürün veya hizmetin Reklam verilmeden önce tüketiciye ulaştırılıp bilgilendirilerek pazarlanması sürecidir 

Bir örnek ile anlatacak olursak;

Bir internet sitesinden alışveriş yapacağınızı düşünün X ve Y kişileri diğer internet sitelerindeki indirim hakkında konuşuyor.  Siz konuşmalarına kulak misafiri oldunuz ve istemsiz olarak yönlendirilmiş oldunuz. Ortada bir reklam yok ama gizli pazarlama var.